Geri Dön

Alanında uzman personelimizle ve konularında en iyi olan profesyonel eğitmenlerimiz ile ortak akıl çerçevesinde en doğru verileri ve çözümleri en kısa sürede sizlere sunuyoruz.

0

Mevzuat Eğitimleri

Kamu personeli için kanun ve mevzuat gibi konularda eğitim almak, değişiklikleri takip etmek ve güncel hallerini uygulamayı öğrenmek işini doğru şekilde yapabilmek adına çok önemlidir. Eğitim programında bilimsel yöntem ve teknikler kullanılarak uygulanacaktır.

Bu sayede personel bilgiye nasıl erişeceğini ve ne şekilde kullanabileceğini öğrenerek ileride gerçekleşecek kanun, mevzuat vs. değişikliklerinde daha hızlı ve kolay uyum sağlayacaktır. Değişikliklere uyumunun artması ile bu süreçleri kısa sürede sonuçlandırarak verimin artmasını sağlayacak, sorumluluk, bağlılık ve inisiyatif sergileyerek yönetimin daha iyi bir hale gelmesine katkıda bulunacaktır.

Eğitim Konuları

Belediye ve Büyükşehir Belediye Mevzuatı

Belediyeler ülkemizdeki en önemli yerel yönetim birimleridir. Türkiye’de farklı türde belediyeler söz konusudur. Bunların yapısı ve işleyişi birbirinden farklılık gösterir. Bu eğitim çerçevesinde, büyükşehir sistemi içindeki belediyeler ile büyükşehir sistemi dışındaki il, ilçe ve belde belediyeleri ele alınarak, Belediye Kanunu ve Büyükşehir Belediye Kanunu bağlamında temel hususlara değinilmesi ile yerel yönetim sistemi hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.

Eğitimin İçeriği:

  • Yerel Yönetimler ve Belediye
  • Türkiye’deki Yerel Yönetim Sistemi
  • Yerel Yönetimlerin Anayasal Konumu

İki Farklı Sistem ve Belediye Türleri 

  • İl, İlçe, Belde Belediyeleri
  • Büyükşehir ve İlçe Belediyeleri
  • Belediye ve Büyükşehir Belediyesi Kanunu

Belediyelerin Yetki ve Sorumlulukları

  • Belediyelerin Yetki ve Sorumlulukları
  • Büyükşehir ve İlçe Belediyelerinin Yetki ve Sorumlulukları

Belediyelerin Organları ve İşleyişi

  • Başkan
  • Meclis
  • Encümen
  • Belediyelerin Organizasyon Yapısı ve Personeli
  • Belediyelerin Diğer Kurumlarla İlişkileri

Süre: 8 saat

Belediyelerin Yönetim Yapısı ve Organlar Arası İlişkiler

Belediye, bir yerel yönetim birimidir. Belediyenin hem siyasal bir kanadı (meclis, başkan) hem de bürokratik bir teşkilatı bulunur. Siyasal kanat, temel politikaları belirlerken, idari teşkilat bunları hayata geçirir. Bu iki kanattan her birinin kendi çalışma düzeni bulunmakla birlikte, aynı zamanda ikisi arasında çeşitli ilişkiler söz konusudur. Bu eğitimde, belediyenin idari yapısına değinilmekle birlikte, ağırlıklı olarak belediyenin siyasal kanadı ve bunun işleyişi üzerinde durulmakta, dolayısıyla belediyenin organları ve bu organlar arasındaki ilişkilere bütünlükçü bir açıdan ele alınacaktır.

Eğitimin İçeriği:

Belediyelerin Yönetim Yapısı

  • Belediyenin Siyasi Yapısı
  • Belediyenin İdari Yapısı

Farklı Yerel Yönetim Modelleri

  • İki Farklı Model

Belediye Organlarının Temel İşlevi

  • Başkan
  • Meclis
  • Encümen

Organlar Arası İlişkiler

  • Yasal-Kurumsal Boyut
  • Siyasal Boyut
  • Bölgesel Boyut
  • Cinsiyet Boyutu

Süre: 4 saat

Kamu İhale Kanunu

Belediyelerin mal ve hizmet alımı ile yapım işleri ihalelerinde uygulanacak esas ve usuller 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ile düzenlenmektedir. Dolayısıyla, belediyeler üstlenmiş oldukları hizmetleri yerine getirirken bu yasalara uygun davranmak durumundadır. Kamu İhale Kanunu eğitimi yönetici ve çalışanların söz konusu mevzuat hükümlerine hâkim olmaları ve karşılaştıkları problemleri hızlıca çözmeleri açısından büyük önem arz etmektedir.

Eğitimin İçeriği:

  • Kamu İhale Mevzuatının Genel Çerçevesi
  • Kamu İhale Kanunu’n Kapsamı
  • Tanımlar, Temel İlkeler ve Uygulama İlkeleri
  • İhtiyaç Planlaması
  • Teknik Şartname
  • Yaklaşık Maliyet
  • Alım Usulünün Belirlenmesi
  • İhale Dokümanının Hazırlanması
  • İhale Onayının Alınması
  • İhale Komisyonu
  • İhale İşlem Dosyası
  • Ön Yeterlilik İlanı
  • Bildirim ve Tebligatlar
  • İhale Dokümanında Değişiklik Yapılması-Zeyilname
  • Yeterliliğe İlişkin İlkeler
  • Kısmi Teklif
  • Belgelerin Sunuluş Şekli
  • İhale Dışı Bırakılma Nedenleri
  • İhaleye Katılamayacak Olanlar
  • Yasak Fiil ve Davranışlar
  • Başvuru ve Teklif Mektupları
  • Tekliflerin Geçerlilik Süresi
  • Teminatlar
  • Tekliflerin Alınması ve Değerlendirilmesi
  • Aşırı Düşük Teklif
  • Ekonomik Açıdan En Avantajlı Teklif
  • Yerli İstekliler Lehine Fiyat Avantajı
  • Tekliflerin Eşit Olması
  • İhalenin Reddi ve İhalenin İptal Edilmesi
  • İhalenin Karara Bağlanması ve Onaylanması
  • Sözleşme
  • İhale Sonucunun İlanı

Süre: 2 Gün

Zabıta Mevzuatı

Bir beldede insanoğlunun doğumundan ölümüne kadar hayatın her kademesinde görev yapan bir teşkilat olan belediye zabıtası, bu görevlerini yaparken yetkilerini yürürlükteki mevzuatlardan almaktadır. Bugün yüz ellinin üzerinde kanun ve bir o kadar da yönetmelik ile belediye zabıtasına bir takım görevler yüklenmiştir. Böyle bakıldığında, belediye zabıtaları bir nevi belediyelerin pratisyen hekimleridir. İnşaattan imara, seyyar satıcıdan dilenciye, sağlıktan çevreye, yardıma muhtaçlardan eşi hapiste olanlara, hayvan sağlığından gıda satış yerleri kontrolüne, turizmden ticarete, denizler, göller, nehirler ve hava kirliliğinin önlenmesine kadar birçok alanda belediye zabıtasına görevler atfedilmiştir. Dolayısıyla, zaman zaman değişkenlik gösteren mevzuatın belediye zabıtası tarafından takip edilmesi güçleşmektedir. Bu mevzuatın takibi ve güncel tutulması anlamında belediye zabıtalarının her yıl temel mevzuat eğitimi almasına ihtiyaç vardır.

Eğitimin İçeriği:

  • Belediye Zabıtasının Tarihi ve Yönetmeliği
  • 1608 Sayılı Umuru Belediyeye Müteallik Ahkamı Cezaiye Hakkında Kanunun Bazı Maddelerini Muaddil Kanun
  • 7201 Sayılı Tebligat Kanunu ve Yönetmeliği
  • 5326 Sayılı Kabahatler Kanunu
  • 3572 İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına Dair Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulüne Dair Kanun
  • 9207 Sayılı İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelik
  • 5393 ve 5216 Sayılı Kanunlar
  • 5957 Sayılı Hal Kanunu ve İlgili Yönetmelikler
  • 6502 Sayılı Tüketici Haklarını Koruma Kanunu
  • 3285 Sayılı Hayvan Sağlığı ve Zabıtası Kanunu
  • 5199 Sayılı Hayvanları Koruma Kanunu
  • 4925 Sayılı Karayolu Taşıma Kanunu ve Yönetmeliği
  • 2872 Sayılı Çevre Kanunu ve İlgili Yönetmelikler

Süre: 5 Gün

Zabıta Mevzuatı

Bir beldede insanoğlunun doğumundan ölümüne kadar hayatın her kademesinde görev yapan bir teşkilat olan belediye zabıtası, bu görevlerini yaparken yetkilerini yürürlükteki mevzuatlardan almaktadır. Bugün yüz ellinin üzerinde kanun ve bir o kadar da yönetmelik ile belediye zabıtasına bir takım görevler yüklenmiştir. Böyle bakıldığında, belediye zabıtaları bir nevi belediyelerin pratisyen hekimleridir. İnşaattan imara, seyyar satıcıdan dilenciye, sağlıktan çevreye, yardıma muhtaçlardan eşi hapiste olanlara, hayvan sağlığından gıda satış yerleri kontrolüne, turizmden ticarete, denizler, göller, nehirler ve hava kirliliğinin önlenmesine kadar birçok alanda belediye zabıtasına görevler atfedilmiştir. Dolayısıyla, zaman zaman değişkenlik gösteren mevzuatın belediye zabıtası tarafından takip edilmesi güçleşmektedir. Bu mevzuatın takibi ve güncel tutulması anlamında belediye zabıtalarının her yıl temel mevzuat eğitimi almasına ihtiyaç vardır.

Eğitimin İçeriği:

  • Belediye Zabıtasının Tarihi ve Yönetmeliği
  • 1608 Sayılı Umuru Belediyeye Müteallik Ahkamı Cezaiye Hakkında Kanunun Bazı Maddelerini Muaddil Kanun
  • 7201 Sayılı Tebligat Kanunu ve Yönetmeliği
  • 5326 Sayılı Kabahatler Kanunu
  • 3572 İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına Dair Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulüne Dair Kanun
  • 9207 Sayılı İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelik
  • 5393 ve 5216 Sayılı Kanunlar
  • 5957 Sayılı Hal Kanunu ve İlgili Yönetmelikler
  • 6502 Sayılı Tüketici Haklarını Koruma Kanunu
  • 3285 Sayılı Hayvan Sağlığı ve Zabıtası Kanunu
  • 5199 Sayılı Hayvanları Koruma Kanunu
  • 4925 Sayılı Karayolu Taşıma Kanunu ve Yönetmeliği
  • 2872 Sayılı Çevre Kanunu ve İlgili Yönetmelikler

Süre: 5 Gün

Plansız Alanlar İmar Yönetmeliği

Plansız Alanlar İmar Yönetmeliği belediye ve mücavir alan sınırları içinde ve dışında kalan ve plânı bulunmayan alanlardaki yapılaşmaların fen, sağlık ve çevre şartlarına uygun teşekkülünü sağlamaktadır. 6306 ve 5393 sayılı Kanunlar kapsamında uygulamalı örnekler ile kentsel dönüşüm işlemleri, kentsel dönüşüm strateji belgesi hazırlanmasına ilişkin ilke ve esaslar, 2863 sayılı Kanun ve 5366 sayılı Kanun kapsamında sit bölgesi ve yenileme alanı uygulamaları, sığınak yönetmeliği gibi konuların ayrıntıları bu eğitimin konusu olacaktır.

 İçerik:

  • Plansız Alanlar İmar Yönetmeliği
  • 6306 Ve 5393 Sayılı Kanunlar kapsamında uygulamalı örnekler ile kentsel dönüşüm işlemleri
  • Kentsel dönüşüm strateji belgesi hazırlanmasına ilişkin ilke ve esaslar
  • 2863 sayılı Kanun ve 5366 sayılı kanun kapsamında sit bölgesi ve yenileme alanı uygulamaları
  • Sığınak Yönetmeliği

Süre: 12 saat

Vergi Mevzuatı

Ülkemizde vergi dairelerinin yanı sıra, bir yerel yönetim birimi olarak belediyeler de vergi tahsilatı yapmaktadır. Belediyelerin vergi kaynakları 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanunu’nda sayılmıştır. Ancak, vergilerin tahakkuk ve tahsilat usulleri, vergi cezaları ve cebren tahsilat yöntemleri 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanunu’nda yer almamaktadır. Belediyeler bu açılardan merkezi yönetimin de tabi olduğu 213 sayılı Vergi Usul Kanunu ve 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun hükümlerine göre işlemlerini yürütmek durumundadır. Vergi tahakkuk ve tahsilat işlemlerini yürütürken bu mevzuat hükümlerinin bilinmesi ve uygulanması yasal bir zorunluluk olmanın ötesinde, tahakkuk ve tahsilat işlemlerinin etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesi ve yapılan işlemlerde adaletin ve vatandaş memnuniyetinin sağlanması açısından da önem arz etmektedir. Bu eğitim katılımcıların belediyelerin tahsil etme yetkisine sahip olduğu vergiler ile bu vergilerin tahakkuk ve tahsilat esas ve usulleri hakkındaki bilgi, yorumlama ve problem çözme becerilerini artırmayı hedeflemektedir.

Eğitimin İçeriği:  

(Belediye Gelirleri Kanunu-Vergi Usul Kanunu ve Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkındaki Kanun’un belediyeleri ilgilendiren hükümleri)

  • Vergi Harç ve Ücret Kavramları Benzerlik ve Farklılıklar
  • Belediyelerin Vergi, Harç, Ücret ve Diğer Gelir Kaynakları
  • Belediyelerde Vergi Usul Kanunu ve Amme Alacakları Kanunu Uygulaması (Hangi Alanlarda Kimler Sorumlu?)
  • Vergi Uygulamasında Temel Sorumlular ve Kavramlar (Vergi Mükellefi, Vergi Sorumlusu, Vergi Konusu, Vergiyi Doğuran Olay, Tarh, Tahakkuk vb.)
  • Vergi Beyanı ve Tahakkuku
  • Vergi Denetimi ve Vergi İhbarnamesi
  • Vergi Cezaları ve Uygulamaları
  • Cebren Tahsil Yöntemleri ve Haciz Uygulamaları
  • Zamanaşımı ve Terkin
  • Tecil ve Taksitlendirme
  • Uzlaşma
  • Örnek Uygulamalar ve Yaşanan Sorunlar

Süre: 2 Gün

3194 Sayılı İmar Kanunu, Planlı Alanlar İmar Yönetmeliği

3194 saylı İmar Kanunu yerleşme yerleri ile bu yerlerdeki yapılaşmaların; plan, fen sağlık ve çevre şartlarına uygun teşekkülünü sağlamak amacıyla düzenlenmiştir. Uygun imar planı bulunan alanlarda Planlı Alanlar İmar Yönetmeliği sayesinde plan, fen, sağlık ve sürdürülebilir çevre şartlarına uygun yapı ve yapılaşma ile projelendirmeye ve denetime ilişkin usul ve esasları belirlemektir. Bu eğitim programında 3194 saylı İmar Kanunu ve Planlı Alanlar İmar Yönetmeliği alt başlıkları anlatılacak olup; yapı denetimi, ceza maddeleri, istinat duvarları ve yapı belgeleri konularına detaylı bir şekilde değinilecektir.

Eğitimin İçeriği:

  • Yapı ruhsatı aşamasına kadar istenen belgelerin açıklanması/istenen belgeler
  • Yol harcamalarına katılım bedelleri
  • 3194 sayılı Kanun’a  göre 26. madde proje onayı ve yapı ruhsatı işlemleri (Kamu Kurum ve Kuruluşları Tarafından Yapılan/Yaptırılan Yapılar)
  • Kamuya ait alanlarda kamu kurum ve kuruluşlarınca yapılan veya yaptırılacak olan ruhsata tabi olmayan yapılar
  • Harç, ücret ve katılım bedeli muafiyetleri
  • Yapı Müteahhitlerin Sınıflandırılması ve Kayıtlarının Tutulması Hakkında Yönetmelik kapsamında müteahhitlik yetki belgesi (YAMBİS)
  • 2464 sayılı Kanun kapsamında ruhsat harç ve ücretleri
  • Yapı aplikasyon projesi
  • Yapı denetim hizmet sözleşmesi, sözleşme süresi, sözleşme feshi ve sözleşmenin sona ermesine ilişkin esaslar
  • MAKS sistemi
  • Yapı ruhsatı verildikten sonra dikkat edilmesi gereken hususlar
  • İşyeri teslim tutanağının düzenlenmesi  ve hak edişler (Hizmet Bedelinin Tespiti)
  • Yanan yıkılan yapılar formu niçin düzenlenir?
  • Şantiye binaları
  • İş bitime tutanağı/ekleri ve yapı kullanma izin belgesi/ekleri
  • Yapı Müteahhitlerin Sınıflandırılması ve Kayıtlarının Tutulması Hakkında Yönetmelik kapsamında  yetki belgesi numarasının iptali
  • Elektronik haberleşme istasyonu (Baz istasyonları)
  • Elektrik, su, kanalizasyon, haberleşme ve benzeri hizmetleri (3194 sayılı Kanun’un 30., 31. ve geçici maddeleri)
  • Ruhsatsız/Ruhsat ve Eklerine Aykırı Yapılar (3194 sayılı Kanun 42. ve 32. madde uygulamaları)
  • Yıkılacak Derecede Tehlikeli Yapılar/Metruk yapılar (3194 sayılı Kanun 39. madde uygulaması)
  • Alışveriş Merkezleri Hakkında Yönetmelik
  • İstinat duvarları
  • Eksik katlı bina yapma şartları
  • Yapı ruhsatı gerekmeyen inşai faaliyetler
  • Yapı sahibi, yapı müteahhidi, şantiye şefi ve yapı denetim değişmesi/fesih durumları
  • Tadilat ruhsatları, bir parselde birden fazla blok varsa yapı ruhsatı durumu.
  • Yenileme, yeniden yapı ruhsatı işlemleri
  • Yapının denetimi Fenni Mesullu ise; iş ve işlemler.

Süre: 8 saat

İş Hukukunda Güncel Sorunlar

İş Hukukunun Güncel Sorunları özellikle yeni tip Coronavirüs (Covit19) salgınında alınan tedbirler ve 7226 ve 7244 sayılı Kanunlarla yapılan değişiklikler birçok tartışmaları beraberinde getirmiştir. 7226 sayılı Kanunla kısa çalışma ödeneğinden yararlanma esnetildi daha sonra 7244 sayılı Kanunla işverenlere fesih yasağı getirilirken, işçileri ücretsiz izne çıkarabilmeleri, ücretsiz izne çıkan işçiye nakdi ücret desteği getirildi. Ayrıca kısa çalışma başvurularının işverenlerin başvuruları esas alınarak sonuçlandırılacağı uygunluk denetimlerinin yapılmayacağı, daha sonra verilen bilgi ve belgeler nedeniyle hatalı ödemelerin işverenlerden tahsil edileceği düzenlendi. Bu düzenlemeler iş hukukunun diğer ilke ve kuralları ile birlikte yorumlanması gereklidir. Nitekim ilk günden itibaren çeşitli tartışmalar ve tereddütler ortaya çıkmıştır. Eğitimde buna ilişkin düzenlemelerin getirmiş olduğu yenilikler, muhtemel uygulama örnekleriyle birlikte anlatılacaktır.

Eğitim; işverenlerin kısa çalışma başvurularında izleyecekleri yol, işçileri ücretsiz izne çıkarırken dikkat edilmesi gerekenler, kısmen çalışılan yerlerde virüs riskine karşı alınması gereken önlemler ve herhangi bir şekilde bir işçiye virüs bulaşması halinde yapılması gerekenler gibi konulara değinecektir. Salgın sonrası hatalı uygulamalar nedeniyle gereksiz davalarla karşılaşmamak için yeni düzenlemelerin hukuka uygun olarak kullanılması hedeflenmektedir.

Eğitimin İçeriği:                   

  • İş sözleşmesi ve türleri
  • İşverenin borçları
  • İşçinin borçları
  • Zorunlu nedenle işin durması veya işçinin çalışamaması
  • Fesih yasağı
  • Haklı nedenle fesih
  • Ücretli izin – Ücretsiz izin
  • Kısa çalışma
  • Nakdi ücret desteği

Süre: 1 Saat

İş Hukukunda Güncel Sorunlar

İş Hukukunun Güncel Sorunları özellikle yeni tip Coronavirüs (Covit19) salgınında alınan tedbirler ve 7226 ve 7244 sayılı Kanunlarla yapılan değişiklikler birçok tartışmaları beraberinde getirmiştir. 7226 sayılı Kanunla kısa çalışma ödeneğinden yararlanma esnetildi daha sonra 7244 sayılı Kanunla işverenlere fesih yasağı getirilirken, işçileri ücretsiz izne çıkarabilmeleri, ücretsiz izne çıkan işçiye nakdi ücret desteği getirildi. Ayrıca kısa çalışma başvurularının işverenlerin başvuruları esas alınarak sonuçlandırılacağı uygunluk denetimlerinin yapılmayacağı, daha sonra verilen bilgi ve belgeler nedeniyle hatalı ödemelerin işverenlerden tahsil edileceği düzenlendi. Bu düzenlemeler iş hukukunun diğer ilke ve kuralları ile birlikte yorumlanması gereklidir. Nitekim ilk günden itibaren çeşitli tartışmalar ve tereddütler ortaya çıkmıştır. Eğitimde buna ilişkin düzenlemelerin getirmiş olduğu yenilikler, muhtemel uygulama örnekleriyle birlikte anlatılacaktır.

Eğitim; işverenlerin kısa çalışma başvurularında izleyecekleri yol, işçileri ücretsiz izne çıkarırken dikkat edilmesi gerekenler, kısmen çalışılan yerlerde virüs riskine karşı alınması gereken önlemler ve herhangi bir şekilde bir işçiye virüs bulaşması halinde yapılması gerekenler gibi konulara değinecektir. Salgın sonrası hatalı uygulamalar nedeniyle gereksiz davalarla karşılaşmamak için yeni düzenlemelerin hukuka uygun olarak kullanılması hedeflenmektedir.

Eğitimin İçeriği:                   

  • İş sözleşmesi ve türleri
  • İşverenin borçları
  • İşçinin borçları
  • Zorunlu nedenle işin durması veya işçinin çalışamaması
  • Fesih yasağı
  • Haklı nedenle fesih
  • Ücretli izin – Ücretsiz izin
  • Kısa çalışma
  • Nakdi ücret desteği

Süre: 1 Saat

Kişisel Verilerin Korunumu Kanunu (KVKK)

Gelişen teknoloji ile birlikte artık her adımımız, ister gerçek kişi olsun ister tüzel, bir veri haline gelmiş durumda. Bu verinin saklanması, kullanımı ya da paylaşımı belli tartışmalara konu olmuştur. Kişisel verinin işlenmesinde yükümlülükleri ve uyulacak usul ve esasları düzenleyen kanun özel hayatın gizliliği başta olmak üzere kişilerin temel hak ve özgürlüklerini korumayı amaçlamaktadır. Eğitimin sonunda katılımcıların KVKK hükümlerinin hangi şartlar altında geçerli olduğu ve uygulanacağı hakkında bilgi sahibi olmasını amaçlamaktadır.

Eğitimin İçeriği:

  • Kişisel Verilerin Korunması Kanunu
  • Kişisel Verilerin Korunumu Düzenlemeleri
  • KVKK Kapsamında Yönetişim ve Organizasyon
  • KVKK Süreçleri ve Yönetimi
  • Gelişen Teknolojinin Getirdiği KVKK Problemleri
  • KVKK Denetimi
  • Sektörlerde KVKK Örnek Olay İncelemeleri

Süre: 8 saat

Belediyelerin Gelir Kaynakları ve İlgili Mevzuat

Belediyelerin gelir kaynakları temel olarak 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanunu ile düzenlenmiştir. Ancak bunun dışında, başta Emlak Vergisi Kanunu olmak üzere, diğer kanunlarda da belediyelerin gelir kaynakları düzenlenmiştir. Bu nedenle, belediyelerin gelir kaynakları değerlendirilirken ilgili tüm mevzuat dikkate alınarak incelenmelidir. Ayrıca, gelir kaynaklarının türlerini, merkezi yönetimden alınan paylar ile öz gelirler arasındaki; öz gelir türlerinin kendi içindeki özelliklerini bilmek katılımcılara gelir yönetimi açısından bir bakış açısı sağlayacaktır. Eğitim, katılımcıların belediyelerin tahsil etme yetkisine sahip olduğu gelir kaynakları hakkındaki bilgi, yorumlama ve problem çözme becerilerini artırmayı hedeflemektedir.

Eğitimin İçeriği:

(Belediye Gelirleri Kanunu-Emlak Vergisi Kanunu-5779 Sayılı Kanun ve ilgili diğer Kanunlar)

 Tanımlar Ve Temel Kavramlar

  • Vergi, Harç ve Ücret Kavramları Benzerlik ve Farklılıklar
  • Verginin Konusu, Matrahı, Vergiyi Doğuran Olay
  • Belediye Gelirlerine İlişkin Yasal Mevzuat
  • Belediyelerin Gelir Kaynakları
  • Vergiler
  • Harçlar
  • Harcamalara Katılma Payları
  • Ücretler
  • Genel Bütçe Vergi Gelirleri Payı
  • Diğer Gelirler
  • Sorunlar ve Çözüm Önerileri

Süre: 1 Gün

Emlak Vergisi Kanunu

Yerel yönetimler açısından son derece önem arz eden emlak vergisine ilişkin düzenlemeler 1319 sayılı Emlak Vergisi Kanunu’nda yer almaktadır. Emlak vergisine ilişkin düzenlemelerin anlaşılması ve etkin bir biçimde uygulanması noktasında 1319 sayılı Emlak Vergisi Kanunu hükümlerinin yanı sıra, 213 sayılı Vergi Usul Kanunu hükümleri başta olmak üzere, 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun hükümlerinin de göz önünde bulundurulması gerekir. Eğitim, katılımcıların Emlak Vergisi uygulaması konusundaki bilgi, yorumlama ve problem çözme becerilerini artırmayı hedeflemektedir.

Eğitimin İçeriği:

  • Emlak Vergisi Hakkında Genel Açıklamalar
  • Bina Vergisi
  • Verginin Konusu
  • Bina Sayılan ve Sayılmayan Unsurlar
  • Bina Vergisine İlişkin Muafiyet ve İstisnalar
  • Bina Vergisinin Matrahı ve Oranı
  • Arazi Vergisi
  • Verginin Konusu
  • Arazi ve Arsa Kavramlarının Açıklanması
  • Arazi Vergisine İlişkin Muaflık ve İstisnalar
  • Arazi Vergisinin Matrahı ve Oranı
  • Emlak Vergisinde Ödeme ve Kısıtlılık
  • Emlak Vergisine İlişkin Usul Hükümleri
  • Tebligat
  • Zamanaşımı
  • Vergi Hataları ve Düzeltme
  • Yoklama
  • Cezalar
  • Uzlaşma

Süre: 2 gün

6183 Sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun

Belediyelerin sözleşmeden, haksız fiil ve haksız iktisaptan doğan alacakları dışındaki alacaklarının tahsilat işlemleri 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun hükümlerine tabidir. Belediyelerin gelir tahsilat işlemlerini yürüten ve icra birimlerinde yer alan yönetici ve çalışanlarının 6183 sayılı Kanun hükümleri ve bu Kanun’un getirdiği tahsilat usullerine hâkim olarak işlemlerini yürütmeleri ve tahsilat süreçlerini bu kanun hükümlerine uygun olarak yapmaları, tahsilat süreçlerinin verimliliğinin artması ve hukuka uygunluğunun sağlanması açısından önemli avantajlar sağlayacaktır. Eğitim, katılımcıların bu alanlardaki bilgi, yorumlama ve problem çözme becerilerini artırmayı hedeflemektedir.

Eğitimin İçeriği:

  • Kapsam ve Tanımlar
  • Amme Alacağını Korumaya Yönelik Tedbirler (Teminat, İhtiyati Haciz, İhtiyati Tahakkuk)
  • Rızaen Ödeme
  • Cebren Tahsil
  • Ödeme Emrinin Tebliği
  • Mal Bildirimi
  • Hapsen Tazyik
  • Teminatın Paraya Çevrilmesi
  • Haciz İşlemleri (Menkul ve Gayrimenkul Haczi)
  • Satış İşlemleri
  • Zamanaşımı ve Terkin
  • Yasaklar ve Cezalar

Süre: 1 gün

6183 Sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun

Belediyelerin sözleşmeden, haksız fiil ve haksız iktisaptan doğan alacakları dışındaki alacaklarının tahsilat işlemleri 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun hükümlerine tabidir. Belediyelerin gelir tahsilat işlemlerini yürüten ve icra birimlerinde yer alan yönetici ve çalışanlarının 6183 sayılı Kanun hükümleri ve bu Kanun’un getirdiği tahsilat usullerine hâkim olarak işlemlerini yürütmeleri ve tahsilat süreçlerini bu kanun hükümlerine uygun olarak yapmaları, tahsilat süreçlerinin verimliliğinin artması ve hukuka uygunluğunun sağlanması açısından önemli avantajlar sağlayacaktır. Eğitim, katılımcıların bu alanlardaki bilgi, yorumlama ve problem çözme becerilerini artırmayı hedeflemektedir.

Eğitimin İçeriği:

  • Kapsam ve Tanımlar
  • Amme Alacağını Korumaya Yönelik Tedbirler (Teminat, İhtiyati Haciz, İhtiyati Tahakkuk)
  • Rızaen Ödeme
  • Cebren Tahsil
  • Ödeme Emrinin Tebliği
  • Mal Bildirimi
  • Hapsen Tazyik
  • Teminatın Paraya Çevrilmesi
  • Haciz İşlemleri (Menkul ve Gayrimenkul Haczi)
  • Satış İşlemleri
  • Zamanaşımı ve Terkin
  • Yasaklar ve Cezalar

Süre: 1 gün

5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu

5018 sayılı Kanun, mali yönetim konusunda kamu yönetiminde yeni bir yaklaşım getirmiştir. Belediyelerin mali hizmetler birimlerinde yer alan personelinin 5018 sayılı Kanun’un ilgili hükümleri ve uygulama adımları hakkında bilgi sahibi olması bu yeni yönetim yaklaşımının yerleşmesi, uygulama birliğinin sağlanması ve yapılan tüm işlemlerin mevzuata uygun bir şekilde gerçekleşmesi açısından büyük önem arz etmektedir. Eğitimde, katılımcıların 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ve uygulama adımları konusunda bilgi ve sorun çözme becerilerinin artırılması hedeflenmektedir.

Eğitimin İçeriği:

  • 5018 Sayılı Kanun ile Yapılan Değişiklikler
  • Dünyada Mali Yönetim Sistemleri
  • Kamu Mali Yönetim Sisteminin Temel Felsefesi
  • 5018 Sayılı Kanun’un Kapsamı
  • Mali Saydamlık ve Hesap Verilebilirlik
  • 5018 Sayılı Kanun’a Göre Harcama Süreci
  • Mali Yönetim Sistemindeki Aktörler
  • Kamu Yönetiminde Sorumluluk Kavramı
  • Üst Yöneticiler ve Harcama Yetkililerinin Görev ve Sorumlulukları
  • Gerçekleştirme Görevlisinin Yetki, Görev ve Sorumlulukları
  • Muhasebe Yetkilisinin Yetki, Görev ve Sorumlulukları
  • Diğer Aktörlerin Sorumlulukları
  • 5018 Sayılı Kanun Kapsamında Yaptırımlar ve Yetkili Merciler
  • 5018 Sayılı Kanun’la Kamu İdarelerine Yüklenen Sorumluluklar

Süre: 2 Gün

İç Kontrol Sistemi

5018 sayılı Kanunun 55 inci maddesine göre kurgulanmış İç Kontrol Sistemi eğitimi; belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini, varlık ve kaynakların korunmasını, muhasebe kayıtlarının doğru ve tam olarak tutulmasını, malî bilgi ve yönetim bilgisinin zamanında ve güvenilir olarak üretilmesini kapsamaktadır. Eğitim sonucunda iç kontrol sisteminin kurulabilmesi için katılımcı yöntemlerle (çalıştay, anket, toplantı) iç kontrol uyum eylem planının hazırlanmasını sağlamak amaçlanmaktadır.

Eğitimin İçeriği:

  • 5018 Sayılı Kanun ile Yapılan Değişiklikler
  • Kamu Mali Yönetim Sisteminin Temel Felsefesi
  • 5018 Sayılı Kanun’un Kapsamı – Genel Olarak 5018 Sayılı Kanun
  • Mali Yönetim Sistemindeki Aktörler
  • Kamu Yönetiminde Sorumluluk Kavramı
  • Üst Yöneticiler ve Harcama Yetkilileri ile Diğer Aktörlerin Görev ve Sorumlulukları
  • Gerçekleştirme Görevlisinin Yetki Görev ve Sorumlulukları
  • Muhasebe Yetkilisinin Yetki, Görev ve Sorumlulukları
  • Kamu Görevlilerinin Hukuki Sorumlulukları
  • Kamu Görevlilerinin Cezai Sorumlulukları
  • Kamu Görevlilerinin İdari Sorumlulukları
  • Kamu Görevlilerinin Disiplin Sorumlulukları, Diğer Aktörlerin Sorumlulukları
  • İç Kontrol ve Ön Mali Kontrole İlişkin Usul ve Esaslar
  • İç Kontrol Standartları
  • İç Kontrol Eylem Planı
  • Ön Mali Kontrol
  • İç Kontrol Eylem Planının Uygulanması

Süre: 2 gün

Harcama Belgeleri Yönetmeliği

Eğitim kapsamında, belediyelerde mali işlemlerin gerçekleştirilmesi ve muhasebeleştirilmesi sırasında, harcamalarda ödeme belgesine bağlanacak kanıtlayıcı belgelerin neler olduğu ve harcama belgeleri yönetmeliğinin uygulanmasında karşılaşılan problemler ele alınmaktadır. Bu eğitimin amacı, katılımcıların belediye yönetimini bütünlükçü bir açıdan görmesine, bu yapıyı daha iyi kavramasına ve temel işleyişini anlamasına katkı sağlamaktır ve katılımcıların ilgili mevzuat hükümleri konusundaki bilgi ve problem çözme yeteneklerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir.

Eğitimin İçeriği:

  • Merkezi Yönetim Harcama Belgeleri
  • Ödeme Belgeleri ve Kanıtlayıcı Belgeler
  • Ödeme Yapılacak Kişiler
  • Harcamanın Çeşidine Göre Aranacak Belgeler
  • Ödeme Emri ve Muhasebe İşlem Fişinin Hazırlanması
  • Giderin Gerçekleşme Süreci
  • Mahalli İdareler Harcama Belgeleri
  • Ödeme Belgeleri ve Kanıtlayıcı Belgeler
  • Ödeme Yapılacak Kişiler
  • Harcamanın Çeşidine Göre Aranacak Belgeler
  • Ödeme Emri ve Muhasebe İşlem Fişinin Hazırlanması
  • Giderin Gerçekleşme Süreci
  • Sosyal Güvenlik Kurumları Harcama Belgeleri
  • Ödeme Belgeleri ve Kanıtlayıcı Belgeler
  • Ödeme Yapılacak Kişiler
  • Harcamanın Çeşidine Göre Aranacak Belgeler
  • Ödeme Emri ve Muhasebe İşlem Fişinin Hazırlanması
  • Giderin Gerçekleşme Süreci

Süre: 1 gün

488 Sayılı Damga Vergisi Kanunu

Bir kamu kurumu olan belediyelerde çalışan ilgili personelin, Damga Vergisi, Damga Vergisi’nin konusu, istisna ve muafiyetler, ödeme şekilleri, ödeme zamanları vb. konularda bilgilendirilmesi işlemlerin mevzuata uygun bir şekilde gerçekleştirilmesi ve yükümlülüklerin zamanında yerine getirilmesi için faydalı olacak şekilde tasarlanmıştır.  Eğitimin sonucunda katılımcıların 488 sayılı Damga Vergisi Kanunu konusunda katılımcıların bilinçlendirilerek uygulamadaki tereddütlerin giderilmesi ve uygulama birliğinin sağlanması hedeflenmektedir.

Eğitimin İçeriği:

  • Kanunun Kapsamı
  • Damga Vergisi’nin Konusu (Kâğıt)
  • Verginin Mükellefi
  • Resmi Daire Kavramı
  • İstisna ve Muafiyetler
  • Vergileme Ölçüleri ve Oranları
  • Ödeme Şekilleri
  • Ödeme Zamanı
  • Cezalar ve Sorumluluklar
  • Uygulamada Karşılaşılan Sorunlar

Süre: 1 gün

488 Sayılı Damga Vergisi Kanunu

Bir kamu kurumu olan belediyelerde çalışan ilgili personelin, Damga Vergisi, Damga Vergisi’nin konusu, istisna ve muafiyetler, ödeme şekilleri, ödeme zamanları vb. konularda bilgilendirilmesi işlemlerin mevzuata uygun bir şekilde gerçekleştirilmesi ve yükümlülüklerin zamanında yerine getirilmesi için faydalı olacak şekilde tasarlanmıştır.  Eğitimin sonucunda katılımcıların 488 sayılı Damga Vergisi Kanunu konusunda katılımcıların bilinçlendirilerek uygulamadaki tereddütlerin giderilmesi ve uygulama birliğinin sağlanması hedeflenmektedir.

Eğitimin İçeriği:

  • Kanunun Kapsamı
  • Damga Vergisi’nin Konusu (Kâğıt)
  • Verginin Mükellefi
  • Resmi Daire Kavramı
  • İstisna ve Muafiyetler
  • Vergileme Ölçüleri ve Oranları
  • Ödeme Şekilleri
  • Ödeme Zamanı
  • Cezalar ve Sorumluluklar
  • Uygulamada Karşılaşılan Sorunlar

Süre: 1 gün

Taşınırların Yönetimi

Bir kamu kurumu olan belediyelerde çalışan ilgili personelin, Damga Vergisi, Damga Vergisi’nin konusu, istisna ve muafiyetler, ödeme şekilleri, ödeme zamanları vb. konularda bilgilendirilmesi işlemlerin mevzuata uygun bir şekilde gerçekleştirilmesi ve yükümlülüklerin zamanında yerine getirilmesi için faydalı olacak şekilde tasarlanmıştır.  Eğitimin sonucunda katılımcıların 488 sayılı Damga Vergisi Kanunu konusunda katılımcıların bilinçlendirilerek uygulamadaki tereddütlerin giderilmesi ve uygulama birliğinin sağlanması hedeflenmektedir.

Eğitimin İçeriği:

  • Amaç ve Kapsam
  • Sorumluluklar
  • Kullanılacak Defter ve Belgeler
  • Giriş ve Çıkış İşlemleri
  • Taşınırların Numaralandırılması
  • Harcama Birimlerinin ve Ambarların Kodlanması
  • Hurdaya Ayırma Süreci
  • Kamu İdareleri Arasında Devir İşlemleri
  • Taşınırların Muhasebeleştirilmesi
  • Sayım İşlemleri
  • Yıl Sonu Yönetim Hesabının Oluşturulması
  • Örnek Uygulamalar ve Yaşanan Sorunlara Cevaplar

Süre: 1 gün

İmar Mevzuatı

Bir kamu kurumu olan belediyelerde çalışan ilgili personelin, Damga Vergisi, Damga Vergisi’nin konusu, istisna ve muafiyetler, ödeme şekilleri, ödeme zamanları vb. konularda bilgilendirilmesi işlemlerin mevzuata uygun bir şekilde gerçekleştirilmesi ve yükümlülüklerin zamanında yerine getirilmesi için faydalı olacak şekilde tasarlanmıştır.  Eğitimin sonucunda katılımcıların 488 sayılı Damga Vergisi Kanunu konusunda katılımcıların bilinçlendirilerek uygulamadaki tereddütlerin giderilmesi ve uygulama birliğinin sağlanması hedeflenmektedir.

İçerik:

  • İmar Mevzuatı-3194 Sayılı Kanun
  • Kentsel Dönüşüm-6306 Sayılı Kanun
  • Mekansal Planlar Yapım Yönetmeliği
  • Yapı Denetimi
  • Büyükşehir Belediye Kanunu
  • Yıpranmış Tarihi Kent Dokularında Yenilenme
  • Eski Eser Rölöve Restorasyon-5366 Sayılı Kanun
  • Kıyı Kanunu

Süre: 1 gün

Belediyelerde Varlık/Taşınmaz Yönetimi

Belediyelerin, mali kaynak oluşturma konusunda mutlak olarak atmaları gereken ilk temel adım, mevcut kaynakların sonuna kadar verimli ve etkin şekilde kullanımını sağlamaktır. Kaynaklar ne kadar artırılırsa artırılsın, etkin ve verimli bir şekilde kullanılmadıkça, hep daha fazla kaynağa ihtiyaç duyulacaktır. Bu anlayıştan yola çıkarak tasarlanan eğitimde katılımcıların, mali kaynakların, özellikle de taşınmaz varlıkların ve gayrimenkullerin doğru ve etkin kullanmaları ve yönetimi konusundaki bilgi ve becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir.

İçerik:

  • Belediyelerde Varlık/Taşınmaz Yönetiminin Gerekliliği, Modelleri ve Uygulamaları
  • Belediyelerin Taşınmazlarını Elden Çıkarma Yöntemleri Kamu İdareleri ile Belediyeler Arasında Taşınmaz Devir Yöntemleri ve Uygulamaları
  • Yerel Yönetimlerde Taşınmazların Varlığının Tespiti, Kaydı ve Envanteri Çalışmaları
  • Yerel Yönetimlerde Taşınmazların Değerleme İşlemleri ve Bu Alanda Gözlenen/Yaşanan Önemli Sorunların Değerlendirilmesi Belediyelerde Varlık Yönetim Durum Modelleri ve Geliştirilmesi
  • İmar Uygulamasının (Arsa-Arazi Düzenlemesinin) Temelleri ve Önemli Sorunları

Süre: 5 gün

Çevre Mevzuatı

Günümüzde çevre konusu, merkezi yönetimin yanı sıra, yerel yönetimlerin de en önemli görev ve sorumluluklarından birisidir. Yerel yönetimlerin çevre ile ilgili görev ve sorumluluklarını yerine getirirken, yetkili kişiler tarafından ilgili mevzuat hükümlerinin bilinmesi ve uygulanması yasal bir zorunluluk olmanın ötesinde, çevresel görevlerin etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesi, yapılan işlemlerden çevrenin zarar görmemesi ve vatandaş memnuniyetinin sağlanması açısından da önem arz etmektedir. Eğitimin bitiminde katılımcıların çevre ile ilgili mevzuat konusundaki bilgi, yorumlama, uygulama ve problem çözme becerilerinin artırılması hedeflenmektedir.

İçerik:

  • Çevre ve Kirlilik
  • Çevre Kanunu
  • İlgili Bakanlıkların Kuruluş Kanunlarındaki İlgili Hükümler
  • Büyükşehir Belediye Kanunu
  • Belediye Kanunu
  • İSKİ Kanunu
  • İlgili Diğer Kanunlar (Umumi Hıfzıssıhha Kanunu, Mezarlıkların Korunması Hakkında Kanun, Toprak Koruma Kanunu, Mera Kanunu, İmar Kanunu)
  • Yerel Yönetimlerin Çevre ile İlgili Görevlerine İlişkin Örnekler
  • Uygulamalar ve Yaşanan Sorunlar

Süre: 1 gün

Çevre Mevzuatı

Günümüzde çevre konusu, merkezi yönetimin yanı sıra, yerel yönetimlerin de en önemli görev ve sorumluluklarından birisidir. Yerel yönetimlerin çevre ile ilgili görev ve sorumluluklarını yerine getirirken, yetkili kişiler tarafından ilgili mevzuat hükümlerinin bilinmesi ve uygulanması yasal bir zorunluluk olmanın ötesinde, çevresel görevlerin etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesi, yapılan işlemlerden çevrenin zarar görmemesi ve vatandaş memnuniyetinin sağlanması açısından da önem arz etmektedir. Eğitimin bitiminde katılımcıların çevre ile ilgili mevzuat konusundaki bilgi, yorumlama, uygulama ve problem çözme becerilerinin artırılması hedeflenmektedir.

İçerik:

  • Çevre ve Kirlilik
  • Çevre Kanunu
  • İlgili Bakanlıkların Kuruluş Kanunlarındaki İlgili Hükümler
  • Büyükşehir Belediye Kanunu
  • Belediye Kanunu
  • İSKİ Kanunu
  • İlgili Diğer Kanunlar (Umumi Hıfzıssıhha Kanunu, Mezarlıkların Korunması Hakkında Kanun, Toprak Koruma Kanunu, Mera Kanunu, İmar Kanunu)
  • Yerel Yönetimlerin Çevre ile İlgili Görevlerine İlişkin Örnekler
  • Uygulamalar ve Yaşanan Sorunlar

Süre: 1 gün

İş Sağlığı ve Güvenliği Mevzuatı

Çalışma hayatı; istihdam, çalışma şartları, sosyal güvenlik, mesleki eğitim, iş sağlığı ve güvenliği gibi birçok alanı kapsamaktadır. Çalışma hayatının önemli bir kısmını oluşturan iş sağlığı ve güvenliği başta çalışan ve işveren olmak üzere bütün toplumu doğrudan ilgilendirmektedir. İş sağlığı ve güvenliği sisteminin yeterince uygulanmaması neticesinde ortaya çıkan iş kazaları, çalışanlara, işverenlere ve topluma ciddi maliyetler getirmektedir. Dünyada iş kazası ve meslek hastalıkları nedeniyle yılda yaklaşık 2 milyon 300 bin kişi ölmektedir. İş kazasının neticesinde ortaya çıkan ölüm, uzuv kaybı ve yaralanmanın verdiği maddi ve manevi hasar hesaplanamaz. İş kazası ve meslek hastalıklarının mali boyutu da ülkelerin gayrisafi millî hasılasının yüzde biri ile dördü arasında değişmektedir. Yapılan çalışmalar işçi sağlığı ve güvenliği konusunda etkili tedbirler alınmasıyla iş kazalarının azaltılabileceğini göstermektedir. İş kazalarının önlenebilir olduğu gerçeğinden hareket eden 6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu, önleyici ve iyileştirici bir yaklaşıma sahiptir. İşverenlere; işyerinden ve yaptıkları işten kaynaklanan tehlike ve risklere karşı çalışanlarının sağlığını ve güvenliğini korumak, işyeri hekimi istihdam etmek, risk değerlendirmesi yapmak, işe başlamadan önce sağlık taraması yaptırmak gibi birtakım yükümlülükler getirmiştir.

Eğitimin İçeriği:

(6331 Sayılı İş Sağlığı Ve Güvenliği Kanunu’nun İlgili Hükümleri)

  • İş Sağlığı Güvenliği Kavramı ve Amacı
  • 6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu’ndaki Düzenlemeler
  • Risk Değerlendirmesi
  • İşyerlerinin Tehlike Durumlarına Göre Sınıflandırılması
  • Uzman Desteği (İş Güvenlik Uzmanı ve İşyeri Hekimi İstihdamı), Ortak Sağlık ve Güvenlik Birimi (OSGB), İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi (İSGB)
  • İş Sağlığı ve Güvenliği Kurulu
  • Sağlık Gözetimi
  • İş Kazası Etkin Kayıt Dönemi
  • İş Kazasının Hukuki ve Cezai Sonuçları
  • İşin Durdurulması
  • Çalışan Katılımı
  • Çalışanların Bilgilendirilmesi
  • Çalışanlara İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimi
  • Çalışanların Yükümlülükleri
  • Tehlike Durumunda Çalışmaktan Kaçınma Hakkı
  • İdari Yaptırımların Etkinleştirilmesi

Süre: 1 gün

Belediyelerde İnsan Kaynakları Yönetimi ve Mevzuatı

İktisadi faaliyetlerin ve buna bağlı olarak teknolojik gelişmelerin hızla arttığı günümüz dünyasında, işletmelerin, sivil toplum kuruluşlarının ve kamu hizmeti yapan kurumların hedeflerine ulaşabilmesi için teknolojik yatırımların yanı sıra, insan faktörüne de yatırım yapması gerekmektedir. Dolayısıyla, sürecin iyi değerlendirilebilmesi için var olan veya olması gereken insan kaynağının iyi irdelenmesi, eksik ve hatalı yönlerinin tespit edilmesi ihtiyaç var ise iyileştirme süreçlerinin etkin ve verimli bir şekilde yönetilmesi gerekmektedir. Eğitim, bu konudaki tabi olunan mevzuat çerçevesinde belediyelerdeki insan kaynakları süreçlerinin yönetimi açısından katılımcılara fayda sağlayacaktır.

Eğitimin İçeriği:

  • Belediyelerde İnsan Kaynakları Yönetimi:
  • Kamu Personel Yönetimi
  • Seçme ve Yerleştirme
  • Personel ve İdari İşler
  • Performans Yönetimi
  • 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu:
  • İstihdam Şekilleri
  • Hizmet Sınıfları
  • Mali ve Sosyal Haklar
  • İzin
  • Mal Beyanı
  • Disiplin İşlemleri

Süre: 2 gün

Yerel Yönetimlerde Etik

Günümüzde, toplumun her alanında olduğu gibi kamu yönetiminde de etik sorunlar yaşanmaktadır. Kamu görevlileri ve özellikle de yöneticiler, yaptıkları eylem ve işlemler ile aldıkları kararlar esnasında sıklıkla etik ikilemlerle ve çıkar çatışmalarıyla karşı karşıya kalabilmektedirler. Kamu görevlilerinin karşılaştıkları etik ikilemler, çoğu zaman, onların kişisel ve mesleki dürüstlüklerinin ve erdemlerinin denendiği durumlar haline dönüşebilmektedirler. Karşılaşılan ikilemlerin çözümünde mesleki etik ilke ve standartlar önemli bir yol gösterici olabilmektedir. Kamu hizmetleri, vatandaşların vergileriyle yerine getirilmektedir. Vergilerle finanse edilen kamu hizmetlerinin, sadece gerçekleştirilmesi ya da yerine getirilmesi yeterli değildir. Aynı zamanda hizmetlerin en düşük maliyetle, en kaliteli biçimde, eşitlik ve tarafsızlık ilkelerine uygun olarak sunulması, vatandaşlar açısından önem kazanmaktadır. Bu da ancak dürüst bir yönetim anlayışı içerisinde mümkün olabilmektedir. Öte yandan etik dışı uygulamalar, aynı zamanda halkın yönetime olan güvenini de ortadan kaldırmaktadır. Demokratik yönetim, kişisel dürüstlüğe ve halkla kamu görevlileri arasındaki güvene dayalıdır. Toplum, kamu görevlilerinden, etik ilke ve standartlara duyarlı olmalarını beklemektedir. Bu eğitimde, etiğe dayalı bir yönetim kültürü oluşturulabilmesi için gerekli yasal ve kurumsal altyapı ile kamu görevlilerinin sahip olmaları gereken mesleki etik ilke ve değerlerin tanıtılması ve katılımcılarda “farkındalık” oluşması amaçlanmaktadır.

Eğitimin İçeriği:

  • Yerel Yönetimlerde Etiğin Önemi
  • Etik İkilemler
  • Etiğe İlişkin Yasal ve Örgütsel Yapı
  • Çıkar Çatışması ve Türleri
  • Kamu Görevlilerinin Uymaları Gereken Etik Davranış İlkeleri
  • Etiğe Dayalı Yönetim Kültürü Oluşturma
  • Etiğe Dayalı Karar Verme
  • Genel Değerlendirme

Süre: 1 gün

Resmi Yazışma Kuralları

Kamu kurumlarında, idari işlemler yürütülürken tabii olarak belge üretilir. İdari işlemlerin delili olan bu belgelerden biri de yazışmalardır. Kamu kurumlarında üretilen yazışmalar, resmi bir nitelik taşıdığı için bir takım protokol kurallarına uygun olmalıdır. Yazıların form özelliklerini düzenleyen bu kurallar, en son 2 Şubat 2015 tarihli Resmî Gazetede yayınlanan “Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik” ile düzenlenmiştir. Her ne kadar yazışmalarda uyulacak kurallar bu Yönetmelik’te düzenlenmiş olsa da gerek maddelerde yer alan hükümlerin ve gerekse müdürlüklerde memurların karşılaştığı sorunların uygulamalı olarak açıklanmaya ihtiyacı vardır. Aynı zamanda günlük iş yaşamında var olup, prosedürlerde karşılığı bulunmayan – yerine (Y.) imza atmak gibi- bir takım bürokratik uygulamalarla karşılaşılabilmektedir. Kamu kurumlarının dışa yansıyan vitrini ve kurumsal kimliğinin göstergesi olan resmi yazışmalar kurallara uygun üretilmelidir. Bunun sağlanması ise yazışmalarla ilgili protokol kurallarının örneklerle açıklanıp anlatılması ile mümkündür. Eğitim programının amacı katılımcıların, çalıştıkları kurumda doğru, düzenli ve yazışma kurallarına uygun belge üretmelerini sağlayacak bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamaktır.

Eğitimin İçeriği:

  • Vaka Çalışması (Bir Konuda Resmi Yazışma Hazırlayarak, Mevcut Bilgilerin Görülmesi)
  • Resmi Yazışmalarla İlgili Prosedürler
  • Doğru ve Yanlış Örnekler Üzerinde Görüşme
  • Yazışmalarda Başlık, Sayı, Konu, Tarih, İlgi ve Hitap Başlığı Hakkında Çözümleyici Örnekler
  • Yazı Metninde Şekil ve İçerik Kuralları
  • “Arz” ve “Rica” Kuralları, Karşılaşılan Problemlere Çözüm Önerileri
  • İmzada Şekil, Makam Oluru, Çoklu İmza, Yetki Devri ve Vekâleten Atılan İmzalar
  • Ek, Paraf, Koordinasyon, Dağıtım ve İlgili Kişiyi Gösterme Usulü
  • Elektronik Yazışmalar, E-İmza, Kep, E-Yazışma Teknik Rehberi
  • Yazışmalarda Cevap Süresi ve Acele Yazılar
  • Vaka Çalışması (Başta Hazırlanan Yazışmanın Yeni Kurallara Göre İncelenmesi)

Süre: 1 Gün

Resmi Yazışma Kuralları

Kamu kurumlarında, idari işlemler yürütülürken tabii olarak belge üretilir. İdari işlemlerin delili olan bu belgelerden biri de yazışmalardır. Kamu kurumlarında üretilen yazışmalar, resmi bir nitelik taşıdığı için bir takım protokol kurallarına uygun olmalıdır. Yazıların form özelliklerini düzenleyen bu kurallar, en son 2 Şubat 2015 tarihli Resmî Gazetede yayınlanan “Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik” ile düzenlenmiştir. Her ne kadar yazışmalarda uyulacak kurallar bu Yönetmelik’te düzenlenmiş olsa da gerek maddelerde yer alan hükümlerin ve gerekse müdürlüklerde memurların karşılaştığı sorunların uygulamalı olarak açıklanmaya ihtiyacı vardır. Aynı zamanda günlük iş yaşamında var olup, prosedürlerde karşılığı bulunmayan – yerine (Y.) imza atmak gibi- bir takım bürokratik uygulamalarla karşılaşılabilmektedir. Kamu kurumlarının dışa yansıyan vitrini ve kurumsal kimliğinin göstergesi olan resmi yazışmalar kurallara uygun üretilmelidir. Bunun sağlanması ise yazışmalarla ilgili protokol kurallarının örneklerle açıklanıp anlatılması ile mümkündür. Eğitim programının amacı katılımcıların, çalıştıkları kurumda doğru, düzenli ve yazışma kurallarına uygun belge üretmelerini sağlayacak bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamaktır.

Eğitimin İçeriği:

  • Vaka Çalışması (Bir Konuda Resmi Yazışma Hazırlayarak, Mevcut Bilgilerin Görülmesi)
  • Resmi Yazışmalarla İlgili Prosedürler
  • Doğru ve Yanlış Örnekler Üzerinde Görüşme
  • Yazışmalarda Başlık, Sayı, Konu, Tarih, İlgi ve Hitap Başlığı Hakkında Çözümleyici Örnekler
  • Yazı Metninde Şekil ve İçerik Kuralları
  • “Arz” ve “Rica” Kuralları, Karşılaşılan Problemlere Çözüm Önerileri
  • İmzada Şekil, Makam Oluru, Çoklu İmza, Yetki Devri ve Vekâleten Atılan İmzalar
  • Ek, Paraf, Koordinasyon, Dağıtım ve İlgili Kişiyi Gösterme Usulü
  • Elektronik Yazışmalar, E-İmza, Kep, E-Yazışma Teknik Rehberi
  • Yazışmalarda Cevap Süresi ve Acele Yazılar
  • Vaka Çalışması (Başta Hazırlanan Yazışmanın Yeni Kurallara Göre İncelenmesi)

Süre: 1 Gün

Etkili Yazışma Teknikleri

Belgelerin form özelliklerini doğru yazmak kadar önemli olan bir husus da yazı metninin inşasıdır. Metni oluştururken hem bürokratik geleneklere özen göstermek, hem de Türkçeyi doğru kullanmak önemlidir. Bir yazıda giriş bölümünden bitiş kısmına kadar bütün cümlelerde, üsluba dikkat edilmelidir. Yazı metninin inşasında, öncelikle dilbilgisi kuralları bilerek kullanılmalıdır. Kısa, doğru, önceden düşünülerek ve özenle seçilmiş kelimelerden meydana gelmiş cümleleri tercih etmek gerekir. Resmi yazışma, rapor ve tutanak gibi çoğu belgede sıkça hatalara düşülmektedir. Yazıda yanlış üslup kullanmak, gereksiz kelime tekrarlarına düşmek, anlamı yanlış bilinen kelimeleri tercih etmek ve olumsuz anlatım bunların birkaçıdır. Oysa bir yazı, açık, sade ve planlı bir anlatıma sahip olmalıdır. Bunun için yazıdaki metin inşasında giriş, bilgilendirme, açıklama, karar ve bitiş cümlesi gibi temel alanların bulunması gerekir. Bu yapı, iyi kurgulanmış bir veya birkaç paragraftan meydana gelebilir. Katılımcıların, idari işlemlerin bir neticesi olan farklı türdeki belgeleri hazırlarken etkili bir anlatımı, doğru üslubu ve planlı bir kompozisyonu nasıl oluşturacaklarıyla alakalı olarak bir takım pratik bilgileri kullanmayı öğrenmeleri hedeflenmektedir.

Eğitimin İçeriği:

  • Vaka Çalışması (Deneme Niteliğinde Metin Tanzimi)
  • Belge Türüne Göre Farklı Metinler
  • Düşülen Hatalar
  • Hatalardan Kaynaklanan Anlatım Bozuklukları
  • Örnek Metinler Üzerinde Çözümleme
  • İyi Bir Anlatımın Özellikleri
  • Yazıda Bütünlük
  • Doğru Kelimelerin Tercih Edilmesi
  • Yazı Metninde Düzen
  • Vaka Çalışması (Bir metin yazarak, öğrenilen tekniklerin kullanılması)

Süre: 1 Gün

Elektronik Belge Yönetimi ve Arşiv

Örgütler, gerek kendi öz kaynaklarını kullanarak ürettikleri ve gerekse dış kaynaktan gelen bilgi ve belgeleri, doğru karar almak için kullanabildikleri ölçüde rekabet ortamında ön sıralarda yer alabilirler. Bilgi kaynakları katma değer oluşturacak şekilde yönetilebilmelidir. Çünkü bilgi, bir kurumda doğru karara dönüştürülebiliyorsa anlamlıdır. Kurumsal bilgi ve belgeleri yönetebilmek ise bir yaşam döngüsünde bilginin üretiminden kullanılmasına, muhafaza edilip, sınıflandırılması ve tasfiyesine kadar birçok fonksiyonu kapsar. Bu fonksiyonlar, sistem anlayışı içerisinde yönetilebilmelidir. Bunu yapabilmek için bilgi ve belge yönetimi uygulamaları mesleki disiplinin öngördüğü kurallar çerçevesinde yürütülmelidir. Bütün bu uygulamalar kurumlardaki müdürlüklerde bilgi ve belge kaybını en aza indirecek, zaman, kaynak ve emek tasarrufu sağlayacaktır. E-devlet kapsamında tüm kamu kurumlarında olduğu gibi belediyelerde de birçok belge yönetimi projesi hayata geçirilmeye çalışılmaktadır. Sürdürülebilir projelerin ortaya çıkması, uygulamaları bilen, bilinçli ve farkındalığı sağlamış personelle mümkün olur. Katılımcıların, kurumsal bilgi ve belgeleri yönetebilmek için geliştirilecek projelerde bulunması gereken sistem, kıstas ve uygulamalar hakkında bilgi ve becerilerin arttırılması hedeflenmektedir.

Eğitimin İçeriği:

  • Bilginin Anlamı ile Veriden Karara Giden Süreç
  • Belgenin Nitelikleri
  • Belge Türleri
  • Dosyalama Kuralları
  • Dosya Türleri
  • Bilgi ve Belge Bütünlüğünün Sağlanması
  • Dosya ve Saklama Planları
  • Arşive Transfer
  • Ayıklama-İmha İşlemleri
  • Arşiv Deposu Uygulamaları

 Süre: 1 Gün

Standart Dosya Planı

Elektronik veya kâğıt her türlü kurumsal belge, yönetilebildiği sürece anlamlıdır. Aksi halde belge yığınlarını meydana getirir. Bu konuda Başbakanlık 2005 yılında Standart Dosya Planını geliştirmiş ve tüm kamu idaresi gibi belediyelerden bunu kullanmasını istemiştir. Ancak, planın kullanılmasıyla ilgili bir takım sorunlar olduğu bilinmektedir. Bunlar, planı kullanamamak, olmayan başlıkların nasıl açılacağını bilememek, ana ve alt konu başlıkları ile yeni açılacak başlıklar arasında organik bağ kuramamak, özellikle plan içerisinde konu ve vaka dosyalarının neler olduğunu tespit edememekten kaynaklanmaktadır. Dosya planının müdürlüklerde kullanılabilmesi için öncelikle belge ve dosya sınıflandırma mantığını anlamak, dosya kodu ile özel kod ilişkisini doğru kurmak, müdürlükteki fonksiyonları tespit edip iş süreçlerini anlayarak plan içerisindeki dosya başlıklarını örtüştürmek gerekmektedir. Bunu yapabilmek için mesleki bilgiye ihtiyaç vardır. Eğitim sonunda katılımcıların, standart dosya planını kendi kurumlarında yürütülen fonksiyonlara göre geliştirip kullanma konusunda bilgi ve becerilerinin artırılması hedeflenmektedir.

Eğitimin İçeriği:

  • Kurumsal Belgelerin Sınıflandırılmasında Mantık
  • Kurumlarda İyi ve Kötü Standart Dosya Planı Uygulamalarından Örnekler
  • Dosya Planında Ana ve Yardımcı Hizmetler
  • Ana Hizmetlerin Geliştirilme Sürecinde Aşamalar
  • Vaka ve Konu Dosyası Açmak ve Kod Vermek
  • Vaka Dosyaları İçin Özel Kod Geliştirmek
  • Olmayan Başlıkların Açılması
  • Yeni Açılacak Başlıklarla Ana Başlık Arasındaki Organik Bağ
  • Örnek Çözümlemeler

Süre: 1 gün

7201 Sayılı Tebligat Kanunu ve İlgili Mevzuat

7201 sayılı Tebligat Kanunu, 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu’nda sayılan tüm kamu kurum ve kuruluşları ile köy hükmi şahsiyetlerinin, baroların ve noterlerin yaptıkları tebliğ işlemlerinde uygulamaları gereken (şekli) bir kanundur. Yukarıda değinilen kurum ve kuruluşların yaptıkları iş ve işlemlerin usulüne uygun bir şekilde ilgilisine duyurulmaması halinde hüküm ifade etmesi neredeyse olanaksızdır. Dolayısıyla bu mevzuat, tebliği çıkaran ve alan merci olarak tüm kurum ve kuruluşları, tebliği alan sıfatıyla da ayrıca tüm toplumu ilgilendirmektedir. Şekli kanun olması sebebiyle, şekil şartlarından herhangi birinin yerine getirilmemesi halinde usulüne uymadan yapılan tebligatlar hüküm ifade edemeyeceğinden, kamu zararı ve kişilerin mağduriyeti ortaya çıkabileceğinden, pek çok mevzuatla da ilgili ve ilişkilidir. Eğitim, katılımcıların gerçekleştirdikleri tüm işlemlerini süresinde ve mevzuata uygun bir şekilde tamamlayabilmeleri için tebligat işlemlerine ilişkin mevzuat konusundaki bilgi ve becerilerini artırmayı hedeflemektedir.

Eğitimin İçeriği:

  • Tebligat Kavramı ve Önemi
  • Tebligat Kanununun Kurum Özelliklerine Göre İlişkili Olduğu Mevzuat
  • Tebligatın Hangi Vasıtalarla Yapılacağı
  • Tebliğ Çeşitleri
  • Muhatabın Özelliklerine Göre Tebligatın Ne Şekilde Yapılacağı
  • Tebliğ İmkânsızlığı ve Tebellüğden İmtina Halleri
  • Uluslararası Tebligatta Uygulanması Gereken Kurallar
  • İlanen Tebliğ ve Koşulları
  • Elektronik Tebligat Kavramı ve Önemi
  • Tebliğ Mazbatalı Kapalı Zarf, Tebligat Haber Kâğıdı, Yerleşim Yeri Meşruhatıyla Yapılacak Tebligat ve Davetiye Gibi Düzenlenmesi Gereken Belgelere İlişkin Örnekler
  • Ceza Hükümleri
  • Tebligat Mevzuatının Uygulanmasında Yaşanılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri

Süre: 1 gün